De vier elementen om uw naamsbekendheid te meten

Naamsbekendheid meten? Er zijn vier elementen waarmee u in uw vraagstelling rekening kunt houden.

  • Ten eerste de ‘Top of Mind Awareness’. Bijvoorbeeld: ‘Welke organisatie komt het eerst bij u op als u denkt aan een ziekenhuis?’.
  • Ten tweede de ‘Totale spontane bekendheid’. Als u bijvoorbeeld voorgaande vraag begeleidt met een vervolgvraag: ‘welke ziekenhuizen kent u nog meer?’, dan heeft u de totale spontane bekendheid in beeld.
  • Bij ‘Geholpen bekendheid’ legt u een aantal ziekenhuizen in uw vraag voor aan de respondenten. Vervolgens vraagt u ‘Welke onderstaande ziekenhuizen kent u, al is het alleen maar van naam?’
  • Interessant is waar mensen uw organisatie van kennen. Dit geeft input voor uw totale marketingcommunicatie beleid. Het gaat dan om de‘ Bronbekendheid’. Met behulp van de vraag ‘waar kent u [ziekenhuis x] van?’ krijgt u de bronbekendheid in beeld. U kunt gebruik maken van voor gedefinieerde antwoordcategorieën of van een open vraag.

Middels de vier bovenstaande elementen kunt u beter de naamsbekendheid meten van uw organisatie.

Deze online onderzoekstool is mede voor en door zorginstellingen ontwikkeld. Ze kunnen hiermee op een snelle en eenvoudige wijze zelf (patiënt)onderzoek uitvoeren en analyseren.

Maud Huisman, Marketingadviseur bij Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen

Op een vrij eenvoudige manier kan ik vragenlijsten aanmaken en vervolgens digitaal uitzetten. De database is goed benaderbaar via een beveiligde link. Daarnaast zijn de rapportages ideaal, met 1 druk op de knop draai je deze uit, nadat je eenmalig hebt aangegeven hoe je de gegevens getoond wilt hebben (via grafieken of anderszins).

Aukje van de Molengraft, Kwaliteitscoördinator bij Revant

Voor ons is Exploratio een gebruiksvriendelijke tool om eenvoudig de ervaringen van onze patiënten in ons ziekenhuis te peilen. We zetten daar veel verschillende vragenlijsten voor in en rapporteren ook op verschillende manieren: alles kan met Exploratio!

Saskia Derkx, Adviseur patiëntbeleving van Noordwest Ziekenhuisgroep

De tool is makkelijk in te zetten voor zowel kleine als grotere en meer complexe onderzoeken. Ook kan ik andere collega’s snel uitleggen hoe het programma werkt. Zo wordt er door vele verschillende afdelingen in ons ziekenhuis gebruik gemaakt van de tool. Onderzoek onder patiënten, directe input voor artsen, 360 feedback door collega’s, medewerkertevredenheid, afstudeeronderzoeken, etc. Iedereen kan snel aan de slag met hun eigen resultaten, terwijl ik mij kan verdiepen op meer complexe statistische analyses voor uitgebreider advies aan de organisatie.

Hajé Berns, Marketingadviseur bij Alrijne Zorggroep

Het is een professionele en gebruiksvriendelijke onderzoekstool, waarmee je eenvoudig rapportages kunt maken. Voor ons een goed instrument om diverse externe en interne klantonderzoeken uit te zetten en het luisteren naar patiënten handen en voeten te geven.

Gerben Hart, Online Marketing- en communicatieadviseur bij Isala

Exploratio biedt Amphia de tools om in eigen beheer onderzoek te doen. Verschillende afdelingen en functies binnen het ziekenhuis doen dit vanuit hun eigen discipline. De tool geeft hen de mogelijkheid om zelf onderzoek op te zetten, eigen data te verzamelen, te rapporteren en te monitoren. Exploratio is compleet in (digitale) onderzoeksmogelijkheden en typen vraagstellingen, zonder af te doen aan de gebruiksvriendelijkheid.

Frank Niemantsverdriet, Zorgmarketeer bij Amphia

Enkele Klanten en Cases van Exploratio

ONLINE ONDERZOEK

Gemakkelijk gemaakt

100% BETROUWBAAR

ISO27001 en AVG proof

1.000.000 VRAGENLIJSTEN PER JAAR

Autoriteit