Gratis onderzoeksrapport: Een eigen panel anno 2024
De succesfactoren van een goed panelonderzoek
Behoeften en verwachtingen van digitale panelleden
Met een digitaal panel hebben organisaties directe toegang tot waardevolle klantinzichten, waardoor ze continu feedback en meningen kunnen verzamelen. Dit proces is niet alleen snel en kostenefficiënt in vergelijking met externe marktonderzoeken, maar stelt bedrijven ook in staat hun producten en diensten te verbeteren op basis van actuele behoeften. Bovendien biedt het panel de mogelijkheid tot diepgaande segmentatie, waardoor specifieke doelgroepen gericht bevraagd kunnen worden en organisaties beter kunnen inspelen op diverse wensen. Tot slot draagt de betrokkenheid van panelleden bij aan sterkere klantrelaties, wat de tevredenheid en loyaliteit aanzienlijk versterkt
Samen met Newcom Research & Consultancy hebben wij begin 2024 een satisfactieonderzoek gedaan onder ruim 4000 respondenten, verspreid over diverse panels die Exploratio beheert. Op basis van dit onderzoek hebben wij inzichten verkregen in zaken die belangrijk zijn voor digitale panelleden.
- Hoeveel moeite kost het panelleden om deel te nemen aan onderzoeken?
- Heeft een panellid behoefte aan een terugkoppeling?
- Hoe lang mag een vragenlijst duren?
- Hoe vaak wil een panellid worden uitgenodigd?
Al deze onderwerpen komen aan bod in dit gratis te downloaden rapport.