Priomatrix

Een priomatrix kan een mooi overzicht creëren om de prioriteiten te categoriseren in urgent, niet urgent en lage prioriteit, hoge prioriteit. een dataset bestaat uit twee vragen (numerieke vragen: enkelkeuze, likert, slider & smiley). Beide vragen vormen apart een waarde voor één van de twee assen, samen vormen zij één punt op de matrix. De matrix wordt verdeeld in vier segmenten (standaard: behouden, evalueren, lage prioriteit, hoge prioriteit). Daarnaast bestaat de mogelijkheid om een label toe te voegen aan de assen.

Op onderstaande figuur is een priomatrix afgebeeld met in totaal 6 punten. Een punt worden gemaakt door de gemiddelde score van vraag 1 op de x-as en door de gemiddelde score van vraag 2 op de y-as. Indien vraag 1 de belangrijkheid vraagt en vraag 2 de prioriteit, onstaat hierdoor een punt in de matrix. Figuur: Priomatrix

De priomatrix schaal wordt berekend aan de hand van de vragen in de dataset. Echter kan er in het tabblad "assen" een min-/max- worden ingesteld. De snijpunten van de segmenten staan standaard ingesteld op het midden. Dit is aan te passen in tabblad "assen" en kan hier een waarde ingevoerd worden voor zowel het snijpunt op de x-as als het snijpunt op de y-as.

Segmenten kunnen in het tabblad "segmenten" een ander label krijgen dan de standaard labels, ook de kleur van de segmenten is hier aan te passen.

Datasets, hier kunnen de datasets gekozen worden met daarbij een bijbehorende kleur en label. De volgorde kan worden aangepast voor de legenda.

  • Op een vrij eenvoudige manier kan ik vragenlijsten aanmaken en vervolgens digitaal uitzetten. De database is goed benaderbaar via een beveiligde link. Daarnaast zijn de rapportages ideaal, met 1 druk op de knop draai je deze uit, nadat je eenmalig hebt aangegeven hoe je de gegevens getoond wilt hebben (via grafieken of anderszins).

    Aukje van de Molengraft, kwaliteitscoördinator bij Revant

  • Deze online onderzoekstool is voor en door zorginstellingen ontwikkeld. Ze kunnen hiermee op een snelle en eenvoudige wijze zelf (patiënt)onderzoek uitvoeren en analyseren.

    Maud Huisman, marketingadviseur bij Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen

  • Voor ons is Exploratio een gebruiksvriendelijke tool om eenvoudig de ervaringen van onze patiënten in ons ziekenhuis te peilen. We zetten daar veel verschillende vragenlijsten voor in en rapporteren ook op verschillende manieren: alles kan met Exploratio!

    Saskia Derkx, adviseur patiëntbeleving van Noordwest Ziekenhuisgroep

  • De tool is makkelijk in te zetten voor zowel kleine als grotere en meer complexe onderzoeken. Ook kan ik andere collega’s snel uitleggen hoe het programma werkt. Zo wordt er door vele verschillende afdelingen in ons ziekenhuis gebruik gemaakt van de tool. Onderzoek onder patiënten, directe input voor artsen, 360 feedback door collega’s, medewerkertevredenheid, afstudeeronderzoeken, etc. Iedereen kan snel aan de slag met hun eigen resultaten, terwijl ik mij kan verdiepen op meer complexe statistische analyses voor uitgebreider advies aan de organisatie.

    Hajé Berns, Marketingadviseur bij Alrijne Zorggroep

  • Het is een professionele en gebruiksvriendelijke onderzoekstool, waarmee je eenvoudig rapportages kunt maken. Voor ons een goed instrument om diverse externe en interne klantonderzoeken uit te zetten en het luisteren naar patiënten handen en voeten te geven.

    Gerben Hart, Online Marketing- en communicatieadviseur bij Isala

  • Exploratio biedt Amphia de tools om in eigen beheer onderzoek te doen. Verschillende afdelingen en functies binnen het ziekenhuis doen dit vanuit hun eigen discipline. De tool geeft hen de mogelijkheid om zelf onderzoek op te zetten, eigen data te verzamelen, te rapporteren en te monitoren. Exploratio is compleet in (digitale) onderzoeksmogelijkheden en typen vraagstellingen, zonder af te doen aan de gebruiksvriendelijkheid.

    Frank Niemantsverdriet, Zorgmarketeer bij Amphia

Een selectie van onze klanten