Stap 2 - Onderzoek uitvoeren

Stap 1 is succesvol doorlopen. Nu kan worden begonnen met het verzendklaar maken en uitsturen van uw onderzoek.

Achtereenvolgens wordt uitgelegd hoe u een respondentenlijst kunt inlezen en koppelen aan uw onderzoek (alleen indien uw onderzoek is ingesteld als type internet_gesloten), hoe u het onderzoek kunt versturen en tot slot hoe u via Onderzoekstool.nl de voortgang van uw onderzoek realtime kunt blijven volgen.

Let op! Een bestand met respondentgegevens koppelen aan een vragenlijst is alleen nodig als u voor het type internet_gesloten hebt gekozen. Voor een internet_open enquête is er een opengestelde link beschikbaar, waar iedereen gebruik van kan maken. Deze link vindt u onder Afname > Afname en kunt u naar al uw potentiële respondenten sturen. Wilt u meer weten over de voor- en nadelen van elk enquêtetype? Kijk dan hier: 1.1 - Nieuwe vragenlijst maken

figuur 42: internet_open enquête opengestelde link

← Opmaak van een enquête ↑ Stap 2 - Onderzoek uitvoeren Lijst met respondenten inlezen →
  • Op een vrij eenvoudige manier kan ik vragenlijsten aanmaken en vervolgens digitaal uitzetten. De database is goed benaderbaar via een beveiligde link. Daarnaast zijn de rapportages ideaal, met 1 druk op de knop draai je deze uit, nadat je eenmalig hebt aangegeven hoe je de gegevens getoond wilt hebben (via grafieken of anderszins).

    Aukje van de Molengraft, kwaliteitscoördinator bij Revant

  • Deze online onderzoekstool is voor en door zorginstellingen ontwikkeld. Ze kunnen hiermee op een snelle en eenvoudige wijze zelf (patiënt)onderzoek uitvoeren en analyseren.

    Maud Huisman, marketingadviseur bij Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen

  • Voor ons is Exploratio een gebruiksvriendelijke tool om eenvoudig de ervaringen van onze patiënten in ons ziekenhuis te peilen. We zetten daar veel verschillende vragenlijsten voor in en rapporteren ook op verschillende manieren: alles kan met Exploratio!

    Saskia Derkx, adviseur patiëntbeleving van Noordwest Ziekenhuisgroep

  • De tool is makkelijk in te zetten voor zowel kleine als grotere en meer complexe onderzoeken. Ook kan ik andere collega’s snel uitleggen hoe het programma werkt. Zo wordt er door vele verschillende afdelingen in ons ziekenhuis gebruik gemaakt van de tool. Onderzoek onder patiënten, directe input voor artsen, 360 feedback door collega’s, medewerkertevredenheid, afstudeeronderzoeken, etc. Iedereen kan snel aan de slag met hun eigen resultaten, terwijl ik mij kan verdiepen op meer complexe statistische analyses voor uitgebreider advies aan de organisatie.

    Hajé Berns, Marketingadviseur bij Alrijne Zorggroep

  • Het is een professionele en gebruiksvriendelijke onderzoekstool, waarmee je eenvoudig rapportages kunt maken. Voor ons een goed instrument om diverse externe en interne klantonderzoeken uit te zetten en het luisteren naar patiënten handen en voeten te geven.

    Gerben Hart, Online Marketing- en communicatieadviseur bij Isala

  • Exploratio biedt Amphia de tools om in eigen beheer onderzoek te doen. Verschillende afdelingen en functies binnen het ziekenhuis doen dit vanuit hun eigen discipline. De tool geeft hen de mogelijkheid om zelf onderzoek op te zetten, eigen data te verzamelen, te rapporteren en te monitoren. Exploratio is compleet in (digitale) onderzoeksmogelijkheden en typen vraagstellingen, zonder af te doen aan de gebruiksvriendelijkheid.

    Frank Niemantsverdriet, Zorgmarketeer bij Amphia

Een selectie van onze klanten