3.16 Kleurenset samenstellen

In Explora heeft u de mogelijkheid om standaard kleurensets samen te stellen. U kunt deze kleurensets vervolgens gebruiken in uw dashboards en grafieken. Op deze pagina leggen wij u uit hoe dit werkt.

Werkwijze

Volg de onderstaande stappen:

  • Ga via het menu naar de pagina Management » Klant;
  • In het menu rechts klikt u – onder het kopje ‘Styling’ –
    op de link Kleurensets samenstellen;
  • Het venster waarin u uw kleurensets kan beheren wordt geopend;
  • In dit venster klikt u op Kleurenset toevoegen in het menu rechts;
  • Het onderstaande venster wordt geopend. In dit venster geeft u
    de kleurenset een naam en voegt u de gewenste kleuren toe;



Afbeelding: toevoegen van een nieuwe kleurenset

  • U kunt kleuren toevoegen of verwijderen door te klikken op de ‘+’ en ‘-’ knoppen;
  • Door te klikken op een kleurvak, krijgt u een venster met de mogelijkheid om een nieuwe kleur te kiezen;
  • Vervolgens klikt u op Opslaan om verder te gaan.



Afbeelding: overzicht met beschikbare kleurensets

  • Het overzichtsvenster met de voor u beschikbare kleurensets verschijnt;
  • In dit venster heeft u de mogelijkheid om kleurensets te wijzigen, te dupliceren en te verwijderen.

Toepassen

U kunt uw kleurensets op de volgende wijze gebruiken:

  • In het configuratievenster van een online dashboard of grafiek vindt u onderin het volgende veld:


  • U klikt vervolgens op de meest rechtse knop;
  • Een venster zoals het volgende verschijnt:



Afbeelding: overzicht met beschikbare kleurensets

  • U kiest in dit venster het kleurenset dat u wilt gebruiken;
  • Klik vervolgens op Toepassen om verder te gaan;
  • De kleurenset van uw dashboard of grafiek is vervolgens aangepast:
  • Op een vrij eenvoudige manier kan ik vragenlijsten aanmaken en vervolgens digitaal uitzetten. De database is goed benaderbaar via een beveiligde link. Daarnaast zijn de rapportages ideaal, met 1 druk op de knop draai je deze uit, nadat je eenmalig hebt aangegeven hoe je de gegevens getoond wilt hebben (via grafieken of anderszins).

    Aukje van de Molengraft, kwaliteitscoördinator bij Revant

  • Deze online onderzoekstool is voor en door zorginstellingen ontwikkeld. Ze kunnen hiermee op een snelle en eenvoudige wijze zelf (patiënt)onderzoek uitvoeren en analyseren.

    Maud Huisman, marketingadviseur bij Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen

  • Voor ons is Exploratio een gebruiksvriendelijke tool om eenvoudig de ervaringen van onze patiënten in ons ziekenhuis te peilen. We zetten daar veel verschillende vragenlijsten voor in en rapporteren ook op verschillende manieren: alles kan met Exploratio!

    Saskia Derkx, adviseur patiëntbeleving van Noordwest Ziekenhuisgroep

  • De tool is makkelijk in te zetten voor zowel kleine als grotere en meer complexe onderzoeken. Ook kan ik andere collega’s snel uitleggen hoe het programma werkt. Zo wordt er door vele verschillende afdelingen in ons ziekenhuis gebruik gemaakt van de tool. Onderzoek onder patiënten, directe input voor artsen, 360 feedback door collega’s, medewerkertevredenheid, afstudeeronderzoeken, etc. Iedereen kan snel aan de slag met hun eigen resultaten, terwijl ik mij kan verdiepen op meer complexe statistische analyses voor uitgebreider advies aan de organisatie.

    Hajé Berns, Marketingadviseur bij Alrijne Zorggroep

  • Het is een professionele en gebruiksvriendelijke onderzoekstool, waarmee je eenvoudig rapportages kunt maken. Voor ons een goed instrument om diverse externe en interne klantonderzoeken uit te zetten en het luisteren naar patiënten handen en voeten te geven.

    Gerben Hart, Online Marketing- en communicatieadviseur bij Isala

  • Exploratio biedt Amphia de tools om in eigen beheer onderzoek te doen. Verschillende afdelingen en functies binnen het ziekenhuis doen dit vanuit hun eigen discipline. De tool geeft hen de mogelijkheid om zelf onderzoek op te zetten, eigen data te verzamelen, te rapporteren en te monitoren. Exploratio is compleet in (digitale) onderzoeksmogelijkheden en typen vraagstellingen, zonder af te doen aan de gebruiksvriendelijkheid.

    Frank Niemantsverdriet, Zorgmarketeer bij Amphia

Een selectie van onze klanten