Klantbeheer

Klanten kunnen worden ingezet om structuur en overzicht te bieden voor organisaties die met verschillende afdelingen en teams werken. Enquêtes kunnen worden toegewezen aan specifieke klanten, om structuur en overzicht te bieden. Gebruikers kunnen worden toegewezen aan specifieke klanten, zodat zij toegang hebben tot alles wat alleen voor hun relevant is.

Na het inloggen bij Onderzoekstool navigeert u naar Home > Klanten, hier kunt u zien tot welke klanten u toegang heeft. De hoofdklant staat altijd weergegeven. Als u toegang heeft tot subklanten, kunt u door middel van het pijltje de hoofdklant uitklappen en de subklant zichtbaar maken.

Figuur 98: Hoofdklant met twee subklanten

Als u de hoofdklant selecteert en vervolgens kiest voor het vinkje bij 'Alle klanten onder "" weergeven', krijgt u alle enquêtes te zien die zich binnen uw klant bevinden. Op het moment dat u het vinkje niet aanvinkt, krijgt u slechts de enquêtes te zien die zich enkel binnen de hoofdklant bevinden. Om een enquête te selecteren die in een subklant zit, dient u het vinkje aan te zetten of rechtstreeks naar de subklant te navigeren.

Figuur 99: Alle klanten onder "" weergeven

Een nieuwe klant aanmaken

Als hoofdgebruiker kunt u zelf eenvoudig nieuwe subklanten aanmaken onder de hoofdklant. Dit doet u door te navigeren naar de hoofdklant en vervolgens naar Management > Klant te gaan.
Aan de rechterzijde klikt u op 'Klant toevoegen'.

Figuur 100: Een nieuwe klant aanmaken

Hier vult u een duidelijke naam in voor de nieuwe klant. Onder 'Overig' kunt u een opmerking invoeren, deze is enkel zichtbaar voor hoofdgebruikers en is ook niet verplicht om in te vullen.

Onder 'Afzender email' vult u een email adres in die kan worden gebruikt voor bijvoorbeeld het uitsturen van een uitnodiging. Deze is verplicht om in te vullen. Vervolgens klikt u op 'Opslaan'.

Figuur 101: Een nieuwe klant aanmaken

U krijgt de melding dat de gegevens succesvol zijn opgeslagen; maar u kunt dit venster nog niet wegklikken.
Er zijn namelijk twee extra velden bijgekomen, namelijk 'Gebruikers' en 'Rechten'. Door te klikken in het invoerveld bij Gebruikers kunt u een nieuwe gebruiker toewijzen aan de net aangemaakte klant.

Figuur 102: Gegevens succesvol opgeslagen

Let op:
Als u de hoofdgebruiker bent dient u hier niet uw account aan te koppelen. Als hoofdgebruiker heeft u namelijk rechten voor iedere klant binnen de hoofdklant. Doet u dit wel, dan raakt u de rechten kwijt van de hoofdklant. U dient dan contact op te nemen met onze helpdesk om uw rechten opnieuw toegewezen te krijgen tot de hoofdklant.

Onder het kopje rechten dient u een aantal vinkjes te zetten, om de nieuwe klant te activeren.
Een toelichting van de opties onder rechten:

  • Klant kiezen - Hiermee kunnen gebruikers een andere klant kiezen waar ze toegang tot hebben.
  • Gebruikers - Hiermee kunnen gebruikers nieuwe gebruikers toevoegen.
  • Klanten - Hiermee kunnen gebruikers nieuwe klanten toevoegen.
  • Custom logo - Custom logo in de online afname van een enquête.
  • Custom templates - Custom CSS-template in de online afname van een enquête.
  • Enquêtes verwijderen - Hiermee kunnen gebruikers enquêtes verwijderen.
  • Template enquête - Een template-enquête biedt de mogelijkheid om snel nieuwe enquêtes aan te maken op basis van variabelen.
  • Onderzoeken meekijken - Hiermee kunnen gebruikers met onderzoeken meekijken.
  • Onderzoek doen - Hiermee kunnen gebruikers zelf onderzoek doen (vragenlijst, afname en presentatie).
  • Onderzoekstool login - Biedt de mogelijkheid om in te loggen op Onderzoekstool.nl.
  • Online handleiding - Biedt de mogelijkheid om de online handleiding te bekijken.
  • Standaard enquêtes delen - Geeft de gebruiker de mogelijkheid om een enquête als template te delen in de externe bibliotheek.
  • Standaardvragen delen - Geeft de gebruiker de mogelijkheid om een specifieke vraag als standaard vraag te delen in de externe bibliotheek.
  • Standaardvragen gebruiken - Geeft de gebruiker de mogelijkheid om standaardvragen die gedeeld zijn via een externe bibliotheek te gebruiken.

U dient een vinkje te zetten bij de volgende onderdelen, de rest is optioneel;

  • Onderzoeken meekijken
  • Onderzoek doen
  • Onderzoekstool login

Figuur 103: Rechten toekennen

Let op:
Als u op 'Opslaan' klikt moet er bovenin een groene melding verschijnen dat de gegevens succesvol zijn opgeslagen. Krijgt u deze melding niet, dan staat er een foutmelding aangegeven bij het desbetreffende onderdeel. Het kan voorkomen dat u hiervoor eerst moet scrollen om de foutmelding zichtbaar te krijgen.

Een bestaande klant wijzigen

Een bestaande klant wijzigen kan door de klant te selecteren en te navigeren naar Management > Klant.
Hier kunt u de naam van de klant wijzigen, het emailadres aanpassen of een nieuwe gebruiker toevoegen.

  • Op een vrij eenvoudige manier kan ik vragenlijsten aanmaken en vervolgens digitaal uitzetten. De database is goed benaderbaar via een beveiligde link. Daarnaast zijn de rapportages ideaal, met 1 druk op de knop draai je deze uit, nadat je eenmalig hebt aangegeven hoe je de gegevens getoond wilt hebben (via grafieken of anderszins).

    Aukje van de Molengraft, kwaliteitscoördinator bij Revant

  • Deze online onderzoekstool is voor en door zorginstellingen ontwikkeld. Ze kunnen hiermee op een snelle en eenvoudige wijze zelf (patiënt)onderzoek uitvoeren en analyseren.

    Maud Huisman, marketingadviseur bij Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen

  • Voor ons is Exploratio een gebruiksvriendelijke tool om eenvoudig de ervaringen van onze patiënten in ons ziekenhuis te peilen. We zetten daar veel verschillende vragenlijsten voor in en rapporteren ook op verschillende manieren: alles kan met Exploratio!

    Saskia Derkx, adviseur patiëntbeleving van Noordwest Ziekenhuisgroep

  • De tool is makkelijk in te zetten voor zowel kleine als grotere en meer complexe onderzoeken. Ook kan ik andere collega’s snel uitleggen hoe het programma werkt. Zo wordt er door vele verschillende afdelingen in ons ziekenhuis gebruik gemaakt van de tool. Onderzoek onder patiënten, directe input voor artsen, 360 feedback door collega’s, medewerkertevredenheid, afstudeeronderzoeken, etc. Iedereen kan snel aan de slag met hun eigen resultaten, terwijl ik mij kan verdiepen op meer complexe statistische analyses voor uitgebreider advies aan de organisatie.

    Hajé Berns, Marketingadviseur bij Alrijne Zorggroep

  • Het is een professionele en gebruiksvriendelijke onderzoekstool, waarmee je eenvoudig rapportages kunt maken. Voor ons een goed instrument om diverse externe en interne klantonderzoeken uit te zetten en het luisteren naar patiënten handen en voeten te geven.

    Gerben Hart, Online Marketing- en communicatieadviseur bij Isala

  • Exploratio biedt Amphia de tools om in eigen beheer onderzoek te doen. Verschillende afdelingen en functies binnen het ziekenhuis doen dit vanuit hun eigen discipline. De tool geeft hen de mogelijkheid om zelf onderzoek op te zetten, eigen data te verzamelen, te rapporteren en te monitoren. Exploratio is compleet in (digitale) onderzoeksmogelijkheden en typen vraagstellingen, zonder af te doen aan de gebruiksvriendelijkheid.

    Frank Niemantsverdriet, Zorgmarketeer bij Amphia

Een selectie van onze klanten