Dashboard aanmaken

Als eerste dient u een Dashboard aan te maken.

  • U gaat hiervoor naar Analyse > Dashboard en selecteert in de werkbalk rechts ‘Nieuw Dashboard’.
    Nieuw dashboard toevoegen
    Afbeelding: nieuw dashboard toevoegen
  • U komt nu in een nieuw scherm terecht. Hier kunt u een aantal dingen instellen, geef in ieder geval een passende titel op en kies een voorblad naar keuze.

Zichtbaarheid van het dashboard

Ook kunt u aangeven wie uw resultaten mag zien:

  • Klant is alleen beschikbaar voor gebruikers onder uw licentie;
  • Openbaar is publiekelijk beschikbaar op internet. Als u er voor kiest om het dashboard openbaar te maken, dan zult u later in het dashboard overzicht een opengestelde link vinden. Deze kunt u dan desgewenst doorsturen naar collega's of andere geïnteresseerden.

Dashboard delen

Vink deze aan om het dashboard te kunnen delen via een openbare url. Deze url is voorzien van een toegangstoken, zodat enkel de personen waarmee u deze url deelt het dashboard kunen inzien.

Periodefilter instellen

Het is mogelijk om de resultaten die worden opgenomen in het dashboard te beperken tot een door u gekozen periode. Het is mogelijk om het gekozen filter automatisch op het voorblad van de PDF-export op te nemen.

Vraagnummers weergeven

Door deze optie aan te vinken zal in het dashboard automatisch de nummering van de vragenlijst zoals deze in de enquête is worden opgenomen bij de weergave van de grafieken.

Afbeelding kiezen

Een afbeelding kiezen voor op het voorblad. ook is het mogelijk om een eigen afbeelding te kiezen en deze bij te snijden naar het gewenste formaat.

Kleurenset kiezen

De standaard kleuren instellen voor de grafieken: elke grafiek krijgt standaard deze kleurenset in het dashboard.

Klik op ‘Opslaan’ om het nieuwe dashboard op te slaan.


Afbeelding: Configureren van het dashboard

← Analyse van de resultaten ↑ Dashboard aanmaken Grafieken aanmaken via standaard wizard →
  • Op een vrij eenvoudige manier kan ik vragenlijsten aanmaken en vervolgens digitaal uitzetten. De database is goed benaderbaar via een beveiligde link. Daarnaast zijn de rapportages ideaal, met 1 druk op de knop draai je deze uit, nadat je eenmalig hebt aangegeven hoe je de gegevens getoond wilt hebben (via grafieken of anderszins).

    Aukje van de Molengraft, kwaliteitscoördinator bij Revant

  • Deze online onderzoekstool is voor en door zorginstellingen ontwikkeld. Ze kunnen hiermee op een snelle en eenvoudige wijze zelf (patiënt)onderzoek uitvoeren en analyseren.

    Maud Huisman, marketingadviseur bij Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen

  • Voor ons is Exploratio een gebruiksvriendelijke tool om eenvoudig de ervaringen van onze patiënten in ons ziekenhuis te peilen. We zetten daar veel verschillende vragenlijsten voor in en rapporteren ook op verschillende manieren: alles kan met Exploratio!

    Saskia Derkx, adviseur patiëntbeleving van Noordwest Ziekenhuisgroep

  • De tool is makkelijk in te zetten voor zowel kleine als grotere en meer complexe onderzoeken. Ook kan ik andere collega’s snel uitleggen hoe het programma werkt. Zo wordt er door vele verschillende afdelingen in ons ziekenhuis gebruik gemaakt van de tool. Onderzoek onder patiënten, directe input voor artsen, 360 feedback door collega’s, medewerkertevredenheid, afstudeeronderzoeken, etc. Iedereen kan snel aan de slag met hun eigen resultaten, terwijl ik mij kan verdiepen op meer complexe statistische analyses voor uitgebreider advies aan de organisatie.

    Hajé Berns, Marketingadviseur bij Alrijne Zorggroep

  • Het is een professionele en gebruiksvriendelijke onderzoekstool, waarmee je eenvoudig rapportages kunt maken. Voor ons een goed instrument om diverse externe en interne klantonderzoeken uit te zetten en het luisteren naar patiënten handen en voeten te geven.

    Gerben Hart, Online Marketing- en communicatieadviseur bij Isala

  • Exploratio biedt Amphia de tools om in eigen beheer onderzoek te doen. Verschillende afdelingen en functies binnen het ziekenhuis doen dit vanuit hun eigen discipline. De tool geeft hen de mogelijkheid om zelf onderzoek op te zetten, eigen data te verzamelen, te rapporteren en te monitoren. Exploratio is compleet in (digitale) onderzoeksmogelijkheden en typen vraagstellingen, zonder af te doen aan de gebruiksvriendelijkheid.

    Frank Niemantsverdriet, Zorgmarketeer bij Amphia

Een selectie van onze klanten