Zoekformulier samenstellen

Beginnen…

  • Een respondentkaart maakt u aan via Analyse » Respondentkaart;
  • U moet hier eerst zoekvelden configureren, oftewel u maakt zoekvelden van vragen aan waarop u respondenten kunt zoeken. Dit doet u via ‘Zoekformulier configureren’;
  • U heeft hier de optie om handmatig zoekvelden aan te maken via ‘Nieuw zoekveld’ of in één keer meerdere zoekvelden tegelijkertijd aan te maken via de wizard (‘wizard zoekformulier’).

De wizard gebruiken

  • Het is hier mogelijk om zoekvelden te maken op basis van vragen, maar ook op basis van vooraf ingelezen kenmerken (alleen bij het enquêtetype ‘internet gesloten’);
  • Voor beide kunt u de labels, naar wens, aanpassen. Bijvoorbeeld in plaats van de vraag ‘Hoe tevreden bent u in het algemeen over uw ziekenhuis?’, kunt u het label aanpassen naar ‘algemene tevredenheid ziekenhuis’.


    Afbeelding: vragen selecteren om in het zoekformulier op te nemen

  • De stap ‘Vragen selecteren’ kunt u eventueel overslaan en direct naar eigenschappen gaan;
  • In deze stap kunt u de vooraf aangemaakte kenmerken selecteren. Ook hier kunnen labels naar wens aangepast worden.


    Afbeelding: respondentkenmerken selecteren voor het zoekformulier

Het resultaat

  • U heeft nu al uw zoekvelden geconfigureerd;
  • Deze komen op alfabetische volgorde onder elkaar te staan.


    Afbeelding: overzichtspagina met alle toegevoegde zoekvelden

  • Door te klikken op ‘Terug naar het overzicht’, komt u in het overzicht waar u ziet welke zoekvelden u heeft toegevoegd en u deze zoekvelden daadwerkelijk kunt gebruiken.


    Afbeelding: het samengestelde zoekformulier

Zoekformulier gebruiken

  • U ziet hier dat u kunt zoeken op bepaalde onderdelen;
  • Bijvoorbeeld bij ‘Hoe tevreden bent u in het algemeen over uw ziekenhuis’. Stel dat u hier kiest voor ‘zeer ontevreden’. Dan krijgt u alleen de respondenten in beeld die als antwoord ‘zeer ontevreden’ hebben ingevuld. Hieronder ziet u welke 2 respondenten (respondentnummers) dit zijn;
  • Door op één van deze nummers te klikken, komt u in de respondentkaart. Deze respondentkaart is nu nog leeg. Hiervoor moeten eerst velden aangemaakt worden, zie ook de uitleg onder 'Respondentkaart samenstellen'.


    Afbeelding: zoeken naar de respondentkaart van een specifieke respondent
  • Op een vrij eenvoudige manier kan ik vragenlijsten aanmaken en vervolgens digitaal uitzetten. De database is goed benaderbaar via een beveiligde link. Daarnaast zijn de rapportages ideaal, met 1 druk op de knop draai je deze uit, nadat je eenmalig hebt aangegeven hoe je de gegevens getoond wilt hebben (via grafieken of anderszins).

    Aukje van de Molengraft, kwaliteitscoördinator bij Revant

  • Deze online onderzoekstool is voor en door zorginstellingen ontwikkeld. Ze kunnen hiermee op een snelle en eenvoudige wijze zelf (patiënt)onderzoek uitvoeren en analyseren.

    Maud Huisman, marketingadviseur bij Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen

  • Voor ons is Exploratio een gebruiksvriendelijke tool om eenvoudig de ervaringen van onze patiënten in ons ziekenhuis te peilen. We zetten daar veel verschillende vragenlijsten voor in en rapporteren ook op verschillende manieren: alles kan met Exploratio!

    Saskia Derkx, adviseur patiëntbeleving van Noordwest Ziekenhuisgroep

  • De tool is makkelijk in te zetten voor zowel kleine als grotere en meer complexe onderzoeken. Ook kan ik andere collega’s snel uitleggen hoe het programma werkt. Zo wordt er door vele verschillende afdelingen in ons ziekenhuis gebruik gemaakt van de tool. Onderzoek onder patiënten, directe input voor artsen, 360 feedback door collega’s, medewerkertevredenheid, afstudeeronderzoeken, etc. Iedereen kan snel aan de slag met hun eigen resultaten, terwijl ik mij kan verdiepen op meer complexe statistische analyses voor uitgebreider advies aan de organisatie.

    Hajé Berns, Marketingadviseur bij Alrijne Zorggroep

  • Het is een professionele en gebruiksvriendelijke onderzoekstool, waarmee je eenvoudig rapportages kunt maken. Voor ons een goed instrument om diverse externe en interne klantonderzoeken uit te zetten en het luisteren naar patiënten handen en voeten te geven.

    Gerben Hart, Online Marketing- en communicatieadviseur bij Isala

  • Exploratio biedt Amphia de tools om in eigen beheer onderzoek te doen. Verschillende afdelingen en functies binnen het ziekenhuis doen dit vanuit hun eigen discipline. De tool geeft hen de mogelijkheid om zelf onderzoek op te zetten, eigen data te verzamelen, te rapporteren en te monitoren. Exploratio is compleet in (digitale) onderzoeksmogelijkheden en typen vraagstellingen, zonder af te doen aan de gebruiksvriendelijkheid.

    Frank Niemantsverdriet, Zorgmarketeer bij Amphia

Een selectie van onze klanten